Wandelen in het Tongariro National Park - Reisverslag uit Turangi, Nieuw Zeeland van Jan en Jeanet - WaarBenJij.nu Wandelen in het Tongariro National Park - Reisverslag uit Turangi, Nieuw Zeeland van Jan en Jeanet - WaarBenJij.nu

Wandelen in het Tongariro National Park

Blijf op de hoogte en volg Jan en Jeanet

04 Januari 2017 | Nieuw Zeeland, Turangi

Vanmorgen lekker rustig opgestart. De weersvoor- spellingen zijn gelukkig stukken beter dan gisteren. We hebben gemerkt, dat het reisverslag van gisteren helaas niet volledig is geplaatst. We zullen kijken of dit alsnog gaat lukken. Vanmorgen zijn we vertrokken naar Whakapapa Village in het Tongariro National park. Eerst nog even een hoed voor Jan gekocht. Onderweg af en toe wat motregen maar de zon breekt al door gelukkig. Als we op de bestemming aankomen zien we de besneeuwde top al van de Mount Ngauruhoe. Een heel mooi gezicht. We starten met een wandeling van 6,2 km langs de Taranaki Falls. We hadden goed zicht op de vulkaantoppen. In dit park zijn 3 vulkanen, variërend van 1967m tot 2797m hoog. Na de eerste wandeling hebben we wat gedronken in Chateau Whakapapa, verder nog 2 kortere wandelingen gedaan: 1 bij Whakapapa met mooi uitzicht op de Mt Ngauruhoe en de andere bij een mooie waterval, Tawhai Falls. Moe maar voldaan keerden we weer terug naar Turangi alwaar we een heerlijke pizza hebben gegeten bij de lokale taverne.

• 04 Januari 2017 - 10:12

Lenie En Nico:

Hoi Jeanet en Jan,

Mooie wandeling hoor! Prachtige foto's. Bijzondere namen hebben ze daar trouwens. Is er een link met de Aboriginals, of hebben die geen geschiedenis in Nw Zeeland?
    Leuk, jullie verslagen: vooral mee doorgaan!

Hartelijke groeten van Lenie en Nico

• 04 Januari 2017 - 11:53

Inge Dunnewind:

Heey Jeanet en Jan,

Wat ziet het er mooi uit, het straalt een en al rust uit die omgeving.
    Geniet er samen van!
    Groetjes inge

• 04 Januari 2017 - 19:06

Anneke:

Hoi Jeanet en Jan,

Prachtige foto's! Leuk om zo op de hoogte te blijven van jullie doen en laten.

Veel plezier samen!

Groetjes Anneke

• 06 Januari 2017 - 15:10

Paula:

Mooie foto's en de groetjes van ons uit Dalfsen.

• 07 Januari 2017 - 21:29

Rieta:

Hallo jeanet en jan, wat leuk om het allemaal te lezen en mooie foto's. Geniet ervan en ik blijf jullie volgen. Groetjes van ons allemaal.

• 08 Januari 2017 - 15:15

Alien:

Hoi Jeanet & Jan.
    Leuke verslagen en foto's! Jullie zijn al bij de familie van Jan hoorde ik en stond leuke foto op fb.
    Geniet verder en ik blijf jullie volgen.

Groet Alien