Murchison, een golddiggers stadje - Reisverslag uit Murchison, Nieuw Zeeland van Jan en Jeanet - WaarBenJij.nu Murchison, een golddiggers stadje - Reisverslag uit Murchison, Nieuw Zeeland van Jan en Jeanet - WaarBenJij.nu

Murchison, een golddiggers stadje

Blijf op de hoogte en volg Jan en Jeanet

12 Januari 2017 | Nieuw Zeeland, Murchison

Vanmorgen regende het toen we wakker werden, dat was ook de weersvoorspelling dus we waren enigszins voorbereid. Daarom maar op het gemak ontbeten. De andere 2 gasten waren al vroeg vertrokken. De B&B heeft maar 2 kamers, dus heerlijk kleinschalig. Ook vanmorgen was de eigenaar, Laurie, de broodjes weer vergeten..... te druk met andere dingen, waaronder kletsen, hahaha, je krijgt er geen speld tussen. Maar goed, het ontbijt was uiteindelijk weer goed voor elkaar, lekker vers fruit met yoghurt en zelfs vers gesneden ham en croissantjes, alleen de jus d'orange ontbrak dit keer. Maar dat werd goedgemaakt door de vele verhalen van Laurie en zijn lachsalvo's, over de bouw van het huis, de brexit, de recente aardbeving en zijn wijnen die hierdoor gesneuveld waren, zijn lyfe style block en nog veel meer en dat in een uurtje tijd. Ook moesten we nog even meekomen om de dikke palingen in zijn beekje te bekijken. Zijn vrouw Jocelyn had het daar niet zo op en trok gekke bekken toen we braaf achter Laurie aan hobbelden.
Uiteindelijk vertrokken we tegen 10u richting Murchison, een rit van 190 km en het eerste deel weer door en over de bergen, via Tataka en toen via Brooklyn, Woodstock, door het dal van de Motueka rivier. Onderweg koffie gedronken bij de Rabbit Hill, een erg leuk café met een Nederlandse eigenaar. Het tweede gedeelte van de route ging gelukkig veel gemakkelijker, normale wegen waar je lekker door kunt rijden. We komen rond 13:45 uur aan in Murchison en de zon schijnt weer! Onderweg veel regen gehad. Ingecheckt in ons motel, we hebben een mooie ruime kamer. We trekken de wandelschoenen aan en rijden naar de Buller Gorge Swingbridge in het gelijknamige adventure park, zo'n 15 km naar de westkust.
We besluiten het park te bezoeken om de swingbridge te bekijken, maar voordat we het in de gaten hebben, staan we er al op ! Dus moeten we verder.....het is de langste swingbridge van NZ, 110 meter lang over de snelstromende Buller River. Gelukkig halen we veilig de overkant. Halverwege werd het nog even spannend, want toen kwamen er tegenliggers en de brug is eigenlijk te smal om elkaar te passeren, maar lening als we waren, lukte dat toch!
Daarna nog een leuke wandeling door het park gemaakt en toen weer terug naar ons motel. Even de voeten gewassen (het was een beetje modderig in het adventure park) en daarna lekker Fish and Chips gegeten in een lokaal restaurant. Na een korte wandeling door het dorp zijn we terug gegaan naar ons motel, om TV te kijken, te relaxen en te internetten.

• 12 Januari 2017 - 10:06

Alien:

Hoi Jeanet en Jan,

Opnieuw een mooi verslag!!
    Jullie wandelen er wat af zo te lezen.
    Veel plezier met het vervolg van jullie reis.

Gr. Alien

• 12 Januari 2017 - 21:07

Ans En Henk:

Hoi Jeanet en Jan
    Wat geweldig om zo ook van jullie prachtige reis te kunnen genieten. En dat laatste doen jullie zeker! Wat een indrukken en ervaringen! Je zou hierdoor Ommen toch helemaal vergeten! Fijn ook die mooie foto's te zien. We blijven genieten en blijven met interesse jullie reisverslag volgen.
    Groeten Ans en Henk