Hanmer Springs en zwemmen met Kiwi's - Reisverslag uit Hanmer Springs, Nieuw Zeeland van Jan en Jeanet - WaarBenJij.nu Hanmer Springs en zwemmen met Kiwi's - Reisverslag uit Hanmer Springs, Nieuw Zeeland van Jan en Jeanet - WaarBenJij.nu

Hanmer Springs en zwemmen met Kiwi's

Blijf op de hoogte en volg Jan en Jeanet

13 Januari 2017 | Nieuw Zeeland, Hanmer Springs

Vrijdag 13 januari
Vanmorgen tegen 10 uur vertrokken op weg naar Hanmer Springs, een bekend skigebied en een kuuroord vanwege zijn geothermische bronnen. Onderweg, na zo'n 90 km, hebben we een korte koffiestop bij Springs Junction. Vanaf hier neemt Jan het stuur weer over. Er volgde een mooie en afwisselende route via de Lewis Pass, door de bergen met bijzonder mooie vergezichten. Op de top, op ruim 800m was het maar 10 graden en een frisse wind. Met nog zo'n 25 km te gaan, van de totaal af te leggen 175 km, maken we wederom een korte stop. We genieten van het uitzicht en nemen een broodje. Daarna rijden we door totdat we aankomen bij het startpunt van de jetboats. Hier kijken we even naar het vertrek van zo'n boot. Leuk om te zien, maar niet de behoefte om er zelf in te stappen. We komen tegen ca 13:30 uur aan bij ons motel. Het ziet er wederom heel mooi uit en het ligt gunstig, aan de rand van het centrum, dus kunnen we de rest van de dag de auto laten staan. Tegen 15 uur komen we aan bij het bekende Hanmer Springs Thermal Pools & Spa. Hier vertoeven we de hele middag. De temperatuur is heerlijk, zo'n 23 graden en zon. Het was lekker relaxen in de diverse baden, variërend in temperatuur van 28 tot 42 graden. De warmste baden waren zwavelbaden. Na het badderen hebben we op een ligbedje liggen lezen in het zonnetje.
'S avonds hebben we heerlijk gegeten bij de Thai.