Van Fox Glacier naar Wanaka - Reisverslag uit Wanaka, Nieuw Zeeland van Jan en Jeanet - WaarBenJij.nu Van Fox Glacier naar Wanaka - Reisverslag uit Wanaka, Nieuw Zeeland van Jan en Jeanet - WaarBenJij.nu

Van Fox Glacier naar Wanaka

Blijf op de hoogte en volg Jan en Jeanet

17 Januari 2017 | Nieuw Zeeland, Wanaka

Dinsdag 17 januari
Vanmorgen lekker op het gemak opgestaan en ontbeten. We zijn pas rond 10:30 uur vertrokken. Het regende alweer of eigenlijk nog steeds. Af en af toe een hele dikke bui maar over en algemeen wat lichte regen. Vandaag een lange reisdag voor de boeg, 260 km naar Wanaka. Onderweg stoppen we voor een foto bij Knights Point een mooi punt met uitzicht op zee en de rotskusten maar de bewolking hangt laag en het is niet heel helder; ook veel muggen (sandflies) die onze blote kuiten lekker vinden. We rijden verder en de volgende stop voor een koffie en thee doen we op ons gemak in Haast, een leuke locatie. We vervolgen onze weg. We rijden langs de Haast rivier, met een schitterend uitzicht op de met dichte bossen bedekte westhellingen van de zuidelijke Alpen. De lunch nuttigen we, vanwege de regen en de temperatuur van zo'n 12-14 graden in de auto bij Pleasent Flat. We vervolgen rustig de Haast Pass, met 563m de laagste pas over de zuidelijke Alpen.
Na een aantal korte foto stops, bij de Fantail Falls en de Blue Pools trekt Jan de stoute schoenen en de regenjas aan voor een korte wandeling om mooie foto's te maken. Jeanet heeft niet zoveel zin om zichzelf nat te laten regenen, en blijft droog en warm achter in de auto.
Met nog zo'n 50 km te gaan kwam Lake Wanaka in zicht en het weer klaarde ineens op. De zon brak door en het werd droog! Wat een geweldig mooie uitzichten weer. Blauw water in diverse tinten en besneeuwde bergtoppen op de achtergrond, wat een plaatjes. Verderop zagen we een ander meer, Lake Hawea, ook heel erg mooi. Rond 16:30 uur komen we aan bij onze lodge met uitzicht op de bergen en het meer. De kamer is netjes. We hebben lekker uitgerust voordat we Indiaas gingen eten. Heerlijk. Na het eten in de regen teruggelopen en een vakantiewas gedaan.

• 18 Januari 2017 - 09:18

Henk-Jan En Marga:

Toch nog mooie foto's kunnen maken!