Op weg naar Queenstown - Reisverslag uit Queenstown, Nieuw Zeeland van Jan en Jeanet - WaarBenJij.nu Op weg naar Queenstown - Reisverslag uit Queenstown, Nieuw Zeeland van Jan en Jeanet - WaarBenJij.nu

Op weg naar Queenstown

Blijf op de hoogte en volg Jan en Jeanet

18 Januari 2017 | Nieuw Zeeland, Queenstown

Woensdag 18 januari
Na een heerlijk ontbijtje buiten aan het Wanaka Lake zijn we vanmorgen vertrokken richting Queenstown. Het is vriendelijk, zacht weer en droog ! Vandaag een relaxte dag, we hoeven maar 70 km af te leggen. Er zijn 2 routes die naar Queenstown leiden, we besluiten de kort route, de Crown Range Road, via Cardrona te nemen. Een prachtige weg, met wederom mooie uitzichten. Het zuidelijke deel slingert als een steile haarspeldweg over de Crown Terraces. We hebben goed uitzicht over Lake Hayes en op het dal van Kawarau River onder ons. Op het hoogste punt staat een bord waarop 1.076 m staat aangegeven. Langzaam dalen we weer af, met veel haarspeldbochten.
We drinken koffie bij Postmasters in Arrowtown, een goudgraversstadje met ruim 50 bewaard gebleven gebouwen uit de 19e eeuw. Er zijn erg veel souvenirswinkeltjes die jade, goud en wol verkopen. Inmiddels is het weer gaan regenen en we gaan mede daarom maar het Lake District Museum bekijken. Het museum herdenkt ook de Chinese goudgravers, zij haalden de laatste grammen van het edelmetaal uit de grond en losten daarmee de andere gelukszoekers af die vertrokken naar de West Coast.
Nadat we boodschappen hebben gedaan in de supermarkt, stappen we weer in de auto voor nog een ritje van 20 km naar Queenstown. We nuttigen onze lunch, vanwege de regen, in de auto aan het Lake Wakatipu, een van de mooiste en met een kleine 85 km ook het langste meer van NZ. Het zou nog zo veel mooier zijn als het droog was en het zonnetje scheen, maar helaas, we doen het er maar mee.
We rijden nog even naar de sky gondola maar besluiten niet mee naar boven te gaan. We zien toch niet zoveel.
We checken in bij ons motel. Een hele vriendelijke ontvangst en weer een geweldig plekje. Een hele ruime kamer en uitzicht op het meer en de bergen (the Remarkables), die nog steeds aardig in de wolken verscholen liggen. We relaxen lekker een paar uurtjes. Dan knapt het weer op en doet de zon een poging om door te breken. We gaan lopend naar het centrum. We kijken wat rond en doen de laatste boodschappen voor morgen. Plotseling wordt Jeanet door iemand aangesproken. Het blijkt haar collega Marian te zijn. Zij is hier samen met haar dochter die op het Noordereiland woont. Wat een leuke verrassing! We zouden elkaar pas volgende week maandag treffen in Auckland. We kletsen gezellig bij en spreken af dat we elkaar wederom treffen in Auckland.
Daarna gaan we een hapje eten bij een Indiaas restaurant. Dat was gisteren ook erg goed bevallen. Na het diner terug naar het motel. Heerlijk gerelaxed en de spullen voor morgen bij elkaar gezocht. Dan gaan we namelijk op tijd vertrekken richting Milford Sound.

• 18 Januari 2017 - 19:06

Nico En Lenie:

Wat leuk dat die collega in dezelfde periode in NZ is! Grappig lijkt me om elkaar zo ver van huis te zien. De reisverhalen blijven boeiend en de foto's zijn erg mooi!

• 18 Januari 2017 - 22:00

Inge:

Wij lezen met ontzettend veel plezier jullie reisverslagen. Tjonge wat een geweldige reis!
    En wat maken jullie mooie foto's
    Wat leuk dat jullie Marian en haar dochter hebben ontmoet, en dat aan de andere kant van de wereld!

• 20 Januari 2017 - 11:43

Ellen:

Leuke verhalen Jeanet! Kan niet altijd de foto's zien, maar dat komt dan later wel een keertje.