Terug naar de oostkust - Reisverslag uit Geraldine, Nieuw Zeeland van Jan en Jeanet - WaarBenJij.nu Terug naar de oostkust - Reisverslag uit Geraldine, Nieuw Zeeland van Jan en Jeanet - WaarBenJij.nu

Terug naar de oostkust

Blijf op de hoogte en volg Jan en Jeanet

21 Januari 2017 | Nieuw Zeeland, Geraldine

Zaterdag 21 januari
Vanmorgen op tijd vertrokken, op weg naar Geraldine. Eerst nog even een fotostop gemaakt bij Lake Pukaki. Het is wederom prachtig ! Het ziet er weer anders uit dan gisteren, de Mt Cook is nog beter zichtbaar omdat er iets meer donkere wolken zijn. Daarna zijn we doorgereden naar Lake Tekapo voor een koffie en info over wandelingen in de omgeving. De eerste wandeling was naar The Church of the Good Shepherd, het meest gefotografeerde kerkje van NZ. Een paar meter verderop staat het meest gefotografeerde monument van het land, namelijk de hond van de schaapherder in Mackenzie Country, een collie. Ook hier zijn veel Chinese toeristen. Vanaf hier hebben we ook mooi uitzicht op Lake Tekapo en de omringende bergen, deels met besneeuwde toppen.
Daarna zijn we naar het startpunt gereden van de volgende wandeling.
We hebben een klim te maken op de Mount John waar een sterrenwacht is gevestigd. Het was een steile klim van bijna 300 meter naar 1.000m hoogte. Het uitzicht boven was prachtig. Daar hebben we gelunched en de wandeling rondom vervolgd op de top voordat we aan de pittige afdaling begonnen. Al met al de moeite waard en het was heerlijk wandelweer. Het was droog en de zon wilde doorkomen. Beneden bij de spa en springs een bakje thee gedronken. Met nog 95 km te gaan weer in de auto gestapt naar Geraldine. Rond 17u checken we in bij ons motel en toen begon het te regenen. Dat duurde gelukkig niet lang. Het voelt niet koud aan en we maken een wandelingetje naar het dorp om een hapje te eten. We kijken wat rond en besluiten te eten bij The Heritage, een hotel in een prachtig oud pand. Het eten smaakt voortreffelijk en is veel te veel. De bediening is bijzonder vriendelijk en de prijs is laag. Om het eten wat te laten zakken maken we nog een ommetje en lopen langzamerhand terug naar ons motel.