Op pad in KL met de Hop on Hop off bus - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Jan en Jeanet - WaarBenJij.nu Op pad in KL met de Hop on Hop off bus - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Jan en Jeanet - WaarBenJij.nu

Op pad in KL met de Hop on Hop off bus

Blijf op de hoogte en volg Jan en Jeanet

24 Januari 2017 | Maleisië, Kuala Lumpur

Dinsdag 24 januari
Na een goede nachtrust in een goed bed, opgestaan om ca 7:30/8:00 uur. Even bijkomen van de lange reisdag van gisteren.
Rustig opgestart na een prima ontbijtje in het hotel.
Eerst maar even geld gepind en een paraplu gekocht. De temperatuur is heerlijk, ca 24 graden, maar de regen komt met bakken uit de lucht. Dit is niet wat we gehoopt hadden, maar we waren al enigszins voorbereid op het slechte weer. Ook hier is het weer anders dan normaal volgens de lokalen.
We hebben al wandelend de KL Tower (ook wel Menora Tower genoemd) opgezocht. Dit was nog wel een hele klim de heuvel op en toen gewacht op Hop on Hop off bus; deze was net weg, dus moesten we ca 20 minuten wachten op volgende. De tour door de stad gaat langs 23 bezienswaardigheden.
Vanaf de KL Tower heb je bij helder en droog weer mooi uitzicht over de hele stad en op de Petronas Twin Towers.
De eerste stop maken we bij Bukit Bintang, een groot en luxe winkelcentrum (Pavilon). Hier staat alles in het teken van het Chinese nieuwjaar, dat eind januari begint. 2017 is volgens de chinezen het jaar van de haan. Het is allemaal pracht en praal en ziet er heel kleurrijk uit. Hier hebben we koffie gedronken met een heerlijke carrot cake.
Daarna zijn we weer op de bus gestapt, helaas moesten we hier erg lang op wachten, ca 45 minuten, als gevolg van het drukke verkeer in de stad. De volgende stop, 2 haltes verder, was bij Chinatown. Hier hebben we rondgewandeld en lekker gegeten, alhoewel het er op de menukaart nog niet zo geweldig uitzag. Vervolgens moesten we weer een hele tijd wachten op de bus. Volgens de planning zou er elke 30 minuten een bus voorbij moeten komen, maar het verkeer is erg druk en het staat allemaal vast. Daardoor duurt het allemaal wat langer. Het idee was om de volgende stop bij het koninklijk paleis te maken, maar dat durven we niet meer aan. Het is inmiddels 16:00 uur en we moeten om uiterlijk 17:30 uur onze tickets halen voor een bezoek aan/op de Petronas Twin Towers (PTT) om 18:00 uur. De tickets hadden we al ruim van te voren in Nederland besteld.
Op zich is het niet zo ver, maar het schiet allemaal niet op. Tot overmaat van ramp houdt de buschauffeur ook nog een pauze van 10 minuten omdat hij te dicht op zijn voorganger (hop on hop off) zit. Dit heeft tot gevolg dat we pas om 17:50 uur aankomen bij de Twin Towers. Gelukkig is het personeel heel coulant en helpen ze ons meteen en mogen we nog met de rondleiding mee.
In de bus spraken we nog 2 Nederlandse mannen, die in Thailand woonden en even het land moesten verlaten voor hun visum. Zij waren vanmorgen vroeg geweest en zeiden al dat er voor de rest van de dag geen tickets meer beschikbaar waren.
Allereerst krijgen we een kort filmpje met info over de towers te zien en vervolgens gaan we met de lift in no time naar de 42e verdieping, naar de skybridge. Daar mogen we zo'n 10-15 minuten verblijven. Het uitzicht vanaf hier is heel mooi en we hebben, ondanks het mindere weer, nog wel aardig goed uitzicht over de stad. Dan gaan we met de lift verder naar de 86e verdieping, deze is op 370 m hoogte.
Ook daar hadden we voldoende tijd om van alle kanten van het uitzicht te genieten. Ons hotel kunnen we helaas niet vinden, waarschijnlijk staat er een ander hoog gebouw voor.
De PTT zijn 452 m hoog. Tegen 19:00 uur gaan we weer naar buiten en is het nog licht. We gaan op zoek naar een eetgelegenheid en vinden deze al snel. Er is keus genoeg! We hebben heerlijk gegeten bij Healy Mac's restaurant, een Ierse pub, waar ze goede muziek uit de jaren 80 draaiden en erg aardige bediening hebben.
Na het eten zijn we nog even teruggelopen, want het was inmiddels eindelijk droog, naar de mooi verlichte PTT en hebben diverse foto's gemaakt.