Wai-o-tapu en zwaveldampen - Reisverslag uit Waiotapu, Nieuw Zeeland van Jan en Jeanet - WaarBenJij.nu Wai-o-tapu en zwaveldampen - Reisverslag uit Waiotapu, Nieuw Zeeland van Jan en Jeanet - WaarBenJij.nu

Wai-o-tapu en zwaveldampen

Blijf op de hoogte en volg Jan en Jeanet

02 Januari 2017 | Nieuw Zeeland, Waiotapu

Maandag 2 januari, onze 3e dag in Nieuw Zeeland. De weersvoorspellingen zijn goed, dus vroeg uit de veren, want vroeg wakker zijn we toch al. Nog steeds een beetje last van de jetlag. Na een heerlijk ontbijtje op onze kamer van de zeer vriendelijke Chinese eigenaresse, vertrekken we met de auto naar Wai-o-tapu. Eerst zien we de Lady Knox Geyser, die met hulp van buitenaf actief wordt, spuiten. Het is hier erg druk. We besluiten eerst maar even een bakje koffie te nemen voordat we aan de wandelingen door het park beginnen. Er zijn 3 routes, ter plekke kun je besluiten of je voor de korte of de langere route gaat. Wij besluiten de uitgebreide route te doen en zien daardoor 25 kraters. Ze variëren van geur en kleur en de meesten zijn bijzonder mooi om te zien, ook zijn er diverse modderpoelen en de temperatuur van het water is zo rond de 100 graden. De zwaveldampen zijn minder aangenaam, wat een geur, net rotte eieren. De champagnepool is werkelijk prachtig, mooi van kleur, groen en oranje (zie foto).
Na de wandeling rijden we terug naar Rotorua en bekijken daar het centrum en Lake Rotorua. Het museum is een prachtig gebouw, alleen helaas gesloten in verband met schade van de aardbeving. We zijn lekker op tijd terug in ins motel en gaan nog even zwemmen en in de hottub, die we op onze kamer hebben. heerlijk relaxen.
Tegen 17:45 uur worden we door een bijzonder beschilderd busje opgehaald voor een Maori show en diner in Mitai Village. We krijgen te zien en te horen hoe de Maori vroeger leefden. Ook werd tekst en uitleg gegeven van hun rituelen en gebruiken, waaronder de voor de meesten de welbekende Haka, een krijgersdans met wijd open ogen, de tong ver uit de mond, gestamp etc. Na het diner maken we nog een wandeling door de bush bush en zien we o.a. Glow Worms.