Op weg via Matamata naar Rotorua - Reisverslag uit Rotorua, Nieuw Zeeland van Jan en Jeanet - WaarBenJij.nu Op weg via Matamata naar Rotorua - Reisverslag uit Rotorua, Nieuw Zeeland van Jan en Jeanet - WaarBenJij.nu

Op weg via Matamata naar Rotorua

Blijf op de hoogte en volg Jan en Jeanet

01 Januari 2017 | Nieuw Zeeland, Rotorua

Na een redelijke nachtrust vroeg uit de veren en vertrekken we tegen 9:00 uur richting het vliegveld om de huurauto te halen. Ook dit verloopt voorspoedig en al gauw zitten we in onze witte RAV4 waar we de komende week mee gaan rondreizen over het Noordereiland. Na 2 uurtjes rijden, door een teletubbie landschap, komen we aan in Matamata. Hier willen we de filmset van de Hobbiton bekijken. Echter, als we ons melden bij de lokale VVV om 12:30 uur blijkt dat de tours al volgeboekt zijn en we pas om 16 uur meekunnen. Dat duurt ons te lang.
Toch maar ff gevraagd of we echt niet meekunnen om 13 uur en plots blijkt dat er toch nog 2 plekken beschikbaar zijn. Wat een mazzel! De tour duur een kleine 3 uur en is echt de moeite waard. Een sprookjes achtig landschap. Er zijn 39 hobbiton huisjes en alles ziet er erg goed verzorgd uit. Men is jaren bezig geweest om deze omgeving om te bouwen voor de filmset. Na de tour is het nog een uur rijden naar ons hotel in Rotorua. Bij aankomst ruiken we de zwaveldampen al. De kamer is klein maar netjes en voorzien van een hele grote hottub. We gaan nog even relaxen en dan op zoek naar wat eten.

• 01 Januari 2017 - 15:28

Inge:

Lieve jeanet en jan, allereerst de allerbeste wensen voor het nieuwe jaar!
    Tjonge wat een prachtige reis zijn jullie aan het maken!
    Leuk om op deze manier met jullie mee te reizen.
    Heel veel plezier!
    Groetjes Edward en inge

• 01 Januari 2017 - 21:34

Pa En Ma:

Lieve Jan en Jeanet, Wij wensen jullie ook alle goeds, liefde en gezondheid toe voor 2017. Leuk die foto's alleen staan ze op hun kop dus moest ik iedere keer m'n laptopje omdraaien. Ging een beetje moeilijk he? Geniet er van en doe Arthur en Miriam de groeten met knuffels ja? Liefs van Pa en Ma.

• 02 Januari 2017 - 10:06

Giny:

Hallo Jeanet & Jan, Ook van ons de allerbeste wensen voor het nieuwe jaar! Ik pak de kaart van Nieuw Zeeland er weer bij en erg leuk om te zien waar jullie zijn. Ik ruik de zwaveldampen alweer -) Goede reis!
    Groetjes Jan & Giny

• 02 Januari 2017 - 15:01

Alien:

Hallo Jeanet & Jan,
    De beste wensen voor een gelukkig en gezond 2017!
    Wat leuk om deze reis op de voet te volgen.
    Ik zal ook al foto's op fb. Heel veel plezier en genieten!!
    Grtjs Alien

• 02 Januari 2017 - 16:34

Ellen:

Ziet er mooi uit zeg. Maak er een mooie reis van!

• 02 Januari 2017 - 18:41

Lenie En Nico:

Ha Jeanet en Jan! Nou, jullie zijn het nieuwe jaar goed begonnen! Leuk hoor die tour. Dat moet wel leuk zijn om dat allemaal in het echt te zien. We zijn wel benieuwd naar het landschap daar. Op de satellietbeelden ziet het allemaal heel groen uit (overigens geen hobbit te bekennen... :)) Is dat in werkelijkheid ook zo?
    Reis lekker verder. We lezen met jullie mee. Veel plezier!
    Hartelijke groeten van Lenie en Nico