Abel Tasman en Golden Bay - Reisverslag uit Pohara, Nieuw Zeeland van Jan en Jeanet - WaarBenJij.nu Abel Tasman en Golden Bay - Reisverslag uit Pohara, Nieuw Zeeland van Jan en Jeanet - WaarBenJij.nu

Abel Tasman en Golden Bay

Blijf op de hoogte en volg Jan en Jeanet

11 Januari 2017 | Nieuw Zeeland, Pohara

Dinsdag 10 januari
We vertrekken op ons gemak vanuit Nelson naar Kaiteriteri. Hier moeten we om 12:30 uur zijn voor een boottocht en wandeling in het Abel Tasman Park. Het is ca 60 km rijden, waar we ca 1:15 uur over doen, een route met veel bochten en klimmen en dalen. Het weer is goed, lekker zonnig en zo'n 24 graden. Bij aankomst in Kaiteriteri is het erg druk en kunnen we nergens de auto kwijt. We besluiten maar te parkeren bij een camping, wat eigenlijk niet mag. Om iets voor 13:00 uur stappen we aan boord van de boot en varen we via een aantal baaien in 45 minuten naar Medlands Bay. Hier stappen we uit en starten een wandeling van ca 1:30 uur. Een mooie en makkelijke wandelroute, waar we ook nog over een hangbrug lopen. Na de wandeling zitten we lekker even aan het strand in de schaduw, het is heerlijk weer. Bij terugkomst staat de auto er gelukkig nog en hebben we geen parkeerbon achter de ruit, een hele opluchting. Hierna moesten we nog 65 km rijden, wederom door de bergen. Tegen ca 19:45 uur kwamen we aan in Pohara. Onze bed and breakfast voor de komende 2 nachten is boven verwachting heel erg chique en heeft zelfs een hele lange oprijlaan met een electrisch toegangshek. Ook hebben we 2 Afghaanse hazewindhonden als gezelschap. De eigenaar was heel druk met de waterpomp. Dat verhaal hebben we meerdere keren aan moeten horen, hele vriendelijke man, maar je komt er niet gemakkelijk van af, hij blijft maar doorkletsen.
De B & B ligt schitterend, een mooie vijver in de tuin en de weg oversteken en je zit aan de oceaan. Het is allemaal nieuw en dit is het 1e seizoen dat het in gebruik is. Dat was ook te merken aan het ontbijt de volgende dag, want door de waterpomp vergat hij de broodjes voor het ontbijt.

Woensdag 11 januari
Het ontbijt was heerlijk, ondanks de vergeten broodjes. Daarnaast ook vers fruit en yoghurt. Tegen 10 uur op pad. Lekker een relaxdag vandaag. We drinken eerst koffie in Takaka, een iets grotere plaats 10 km verder op. Daarna rijden we door naar de bekende Pupu Springs, de door de Maori heilig verklaarde bronnen, het Abel Tasman Memorial en daarna bezoeken we Taka Beach. Hier brengen we een aantal uurtjes lekker relaxed door, genieten ! Eind van de middag even terug naar onze B&B om ons op te frissen en daarna eten we heerlijk zalm en green lip mussel bij the Penguin, 1 van de weinige restaurants in Pohara. Om het avondeten te laten zakken maken we nog een korte wandeling en bezoeken The Grove, vanwaar we een mooi uitzicht hebben over de Golden Bay.

• 11 Januari 2017 - 16:32

Miriam:

Klinkt goed :)

• 11 Januari 2017 - 17:40

Marga:

Jullie wandelen heel wat af! Lekkere temperatuurtje erbij! Veel vakantie plezier!!

• 11 Januari 2017 - 20:52

Nico En Lenie:

Hoi Jeanet en Jan, leuk om jullie reisverslag te lezen en de foto's zijn prachtig. Wij zijn benieuwd naar de volgende avonturen.

• 11 Januari 2017 - 21:24

Ellen:

Leuk om mee te lezen Jeanet! Geniet er nog van.