Terug naar Christchurch in de regen - Reisverslag uit Christchurch, Nieuw Zeeland van Jan en Jeanet - WaarBenJij.nu Terug naar Christchurch in de regen - Reisverslag uit Christchurch, Nieuw Zeeland van Jan en Jeanet - WaarBenJij.nu

Terug naar Christchurch in de regen

Blijf op de hoogte en volg Jan en Jeanet

22 Januari 2017 | Nieuw Zeeland, Christchurch

Om 8:00 uur luidden de kerkklokken en om 8:45 uur ging er een sirene. Binnen 10 minuten rukte de brandweer uit! Afgelopen nacht heeft het stevig geregend en voor vandaag zijn de voorspellingen slecht, veel regen. Onderweg naar Christchurch is het regenachtig en de koffiestop in Rakaia nodigde ook niet uit om buiten verder te kijken. Daarom maar weer in de auto gestapt en verder gereden. We zijn over de langste brug van NZ, over de Rakaia rivier, gereden. Hij is ruim 1,7 km lang. Daarna zijn we doorgereden naar de oceaankust van Christchurch bij New Brighton, in de hoop nog wat strand te zien en even uit te waaien, maar het bleef regenen en we zijn daarom omgekeerd en naar het centrum gegaan. We parkeerden dichtbij de door de aardbeving van 2011 verwoeste kathedraal en zijn nog op souvenirjacht gegaan. Het bleef maar regenen en bij toeval zagen we in de New Regent Street (een mooi straatje met oude art deco gebouwen) een lunchgelegenheid in Cubaanse sfeer. Het was fijn om zo het grijze weer tijdelijk in te ruilen voor salsa muziek en een goed gepeperde lunch met ananassap.
In Christchurch was verder niet zoveel te beleven door het slechte weer en om ca 16:30 uur waren we bij ons motel.
Met de tweede huurauto hebben we ruim 2.200 km gereden en totaal met het Noordereiland erbij zo'n 3.300. Daarbij opgeteld de busreis naar Milford Sound bedragen de afgelegde km's bijna 4.000!
Onderweg de laatste tankbeurt gedaan, vlakbij de luchthaven. Morgenochtend leveren we de huurauto in en vliegen we eerst naar Auckland en dan door naar Kuala Lumpur. Hoewel de laatste dag niet echt spectaculair was en we de afgelopen week geregeld regen hebben gehad hebben we toch heel erg genoten van dit mooie land!
Het is prachtig en erg afwisselend. We hebben veel gezien en gedaan en kijken er met een heel goed gevoel op terug ! Maar zoals gezegd, voordat we aan de terugreis naar Nederland beginnen, gaan we eerst nog een paar dagen genieten in Kuala Lumpur.

• 22 Januari 2017 - 10:32

Miriam:

Goede reis en veel plezier in Kuala Lumpur!

• 22 Januari 2017 - 15:52

Alice:

Veel plezier nog de laatste dagen

• 22 Januari 2017 - 19:33

Inge:

Heey jeanet en jan, wat vond ik jullie verslagen leuk om te lezen!
    Wat een ervaring. Een goede vlucht naar Kuala Lumpur en geniet van jullie laatste vakantie dagen!

• 23 Januari 2017 - 07:57

Nico En Lenie:

Hoi Jeanet en Jan, bedankt voor het 'meekijken' met jullie prachtige vakantie. Alsof we er zelf een beetje bij waren. Een goede vlucht naar Kuala Lumpur en veel plezier daar!

• 27 Januari 2017 - 13:07

Paula:

Hoi Jeanet en Jan,

Ik vond het leuk om jullie reisverslagen te lezen en knap dat je hebt vol hebt gehouden om zo vaak een stukje te schrijven. Hoe was Kuala Lumpur, indrukwekkend?? of weer blij dat jullie thuis zijn.

groetjes uit Dalfsen en geniet nog even van de laatste bijkomdagen.