Wellington en familiebezoek - Reisverslag uit Wellington, Nieuw Zeeland van Jan en Jeanet - WaarBenJij.nu Wellington en familiebezoek - Reisverslag uit Wellington, Nieuw Zeeland van Jan en Jeanet - WaarBenJij.nu

Wellington en familiebezoek

Blijf op de hoogte en volg Jan en Jeanet

06 Januari 2017 | Nieuw Zeeland, Wellington

Vrijdag 6 januari vertrekken we om 9 uur met een lange rit van 320 km voor de boeg richting Wellington. Via de highway 50 en 2 rijden we naar de streek de Wairarapa. De reis verloopt voorspoedig. Met 2 korte stops, waarvan 1 bij de McDonalds voor een lekker bakkie koffie, komen we tegen ca 13:15 uur aan in Gladstone, dit ligt zo'n 20 km vanaf Masterton, in de Longbush. Arthur, Mirjam, Laura en Julia staan ons al op te wachten bij The Gladstone Inn. Hier drinken we wat in de tuin en praten bij. Daarna vertrekken we naar het land van Arthur en Miriam, dat ligt op zo'n 10 minuutjes rijden. Bij aankomst moeten we eerst naar boven, naar de top van de heuvel, via een steile en bochtige oprijlaan van ca 500m die door Arthur zelf is aangelegd. Als we boven zijn aangekomen zien we de caravan staan waar de familie een weekje heeft gekampeerd. Het uitzicht is fenomenaal, echt prachtig en wat een rust. We krijgen een 1,5 uur durende rondleiding en horen en zien wat ze de afgelopen periode allemaal al hebben gedaan, zo zijn er diverse bomen en planten geplant en is er een dam aangelegd zodat er een waterreservoir is. Daarna worden de kampeerspullen opgeruimd en ingepakt en vertrekken we naar Martinborough, een dorpje verderop. Hier eten we heerlijk bij de Thai en worden de kadootjes, die we uit Nederland hebben meegekregen, overhandigd. Na het eten hadden we nog een rit van 1:15 uur voor de boeg en rond 21:30 uur kwamen we in Wellington aan. Thuis nog even verder gekletst en moe maar voldaan ons bed opgezocht.