Wellington ontdekken in 2 dagen - Reisverslag uit Wellington, Nieuw Zeeland van Jan en Jeanet - WaarBenJij.nu Wellington ontdekken in 2 dagen - Reisverslag uit Wellington, Nieuw Zeeland van Jan en Jeanet - WaarBenJij.nu

Wellington ontdekken in 2 dagen

Blijf op de hoogte en volg Jan en Jeanet

08 Januari 2017 | Nieuw Zeeland, Wellington

Zaterdag 7 januari beginnen we op ons gemak. We slapen lekker uit en ontbijten in het zonnetje. We worden door Arthur en Miriam afgezet in het centrum. We bezoeken de Old St. Pauls en lopen via de winkelstraat Lambton Quay naar het Te Papa Museum. Onderweg bekijken we oa de parlementsgebouwen en kopen we ook een hoedje voor Jeanet, dat is geen overbodige luxe hier. Het museum vertelt over de geschiedenis van NZ en de Maori cultuur. Erg indrukwekkend en mooi. Aan het eind van de middag worden we weer opgehaald en kleden we ons thuis even om. We gaan heerlijk met z'n 4-en uit eten bij de plaatselijke chinees. Ook hier eten we weer voortreffelijk. Bij thuiskomst wisselen we, onder het genot van een heerlijk wijntje, de foto's uit van de vorige dag.

Zondag 8 januari vertrekken we na het ontbijt naar Mount Victoria. Het is zonnig en helder weer zodat we van het uitzicht kunnen genieten en mooie foto's kunnen maken. Ook is er weinig wind, iets wat in Wellington niet zo heel vaak voorkomt.
Daarna vertrekken we voor een heerlijke lunch naar Chocolate Fish in Shelly Bay. Hier hebben we heerlijk gezeten, 1 klein minpuntje, een aantal van ons had last van meeuwen die iets vloeibaars lieten vallen....
Hierna vertrekken we naar de Weta Studio's / Workshop. Hier zijn veel bekende films opgenomen en digitaal bewerkt, o.a. Lord of the Rings, the Hobbit, Avatar en Thunderbirds. Ook zijn hier de miniaturen / schaalmodellen te bewonderen en ook de wapens en andere voorwerpen die gebruikt zijn in de films. Erg leuk om te zien.
'S avonds hebben we met z'n allen thuis gegeten. Miriam had heerlijk Italiaans gekookt, pasta met zalm en een heerlijke salade. Daarna hebben we een night tour van Zealandia gedaan met Arthur en Miriam. We hebben met een gids diverse vogels en andere dieren gespot, waaronder ook de kiwi ! Het was een hele mooie avond en het weer werkte ook prima mee. Het was heel helder. Bij thuiskomst praten we nog gezellig even wat na en gaan niet al te laat naar bed. Het was helaas alweer de laatste avond bij de familie in Wellington. Morgen gaan we op tijd vertrekken met de Ferry naar Picton.